måndag 31 januari 2011

På Äventyr med mediafolket

Men i övrigt var jag på Medieinstitutet i torsdags för screening (filmvisning av de projekt vi jobbat med). Resultatet blev... intressant, särskilt version nr 2 av Sekelskiftesdramat, vilken var únderhållande. Originalet ska dock klippas om så att det blir mer i stil med vad de tänkt från början.

Därefter spenderade jag kvällen med flera av mediefolket. Det blev först en nervpirrande färd genom Stockholm i bakluckan på en combi, med en liten champangeflaska i handen och poliser som var oss hack i häl.

Fast de var ute på annat uppdrag - men vi kröp ihop för att inte synas, jag punkterade nästan ena lungan i en av mina hastiga undanmanövrar och kvävdes nästan ihjäl av luftkonditioneringen som var på högsta värme i bakluckan.

Vi klarade oss dock oskadda, bortsett från vår skadade stolthet och kramp i rumpan och landade på Hellströms bar där jag hade beslutsångest och beställde en cola med citron och barnportion av pommes.
Barnsligt.
Fem timmar senare begav vi oss därifrån, efter timmar av filmdiskussioner, musikprat och öl (jag höll mig dock till cola med citronskiva och kranvatten), trötta men glada i sinnet.
Under den dramatiska bilfärden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar