söndag 23 januari 2011

En ny början

Nej jag har inte skrivit här på ett tag nu, för åh, jag har varit så oerhört upptagen och viktig.

Senaste veckan var väldigt intensiv:

I tisdags började jag studera konstvetenskapUniversitetet igen (tog paus i höstas) Min ena lärare kom ihåg mig, jag känner mig motiverad ´, köpte en enorm och dyr kurslitteratur-konst-bok och allt är frid & fröjd

I måndags var jag på Medieinstitutet för att disskutera  några roller till kortfilmer som eleverna skulle producera i veckan. Till slut var jag iallafall inblandad i två filmer:

I onsdags filmade jag den ena, rätt makabra historien, i en ICA-affär, som en kassörska som har ganska hemska repliker till huvudrollsinnehavaren. Det inkluderar svordomar och förnedringar. Och inte alls roligt.

I fredags filmade jag i Sickla i ännu en sorglig berättelse där jag spelade Ester - en otillfgredsställd ung kvinna med både äkta man, älskare och son.
Dagen var helt fantastisk och jag träffade massor av härliga människor + skapade nya kontakter inför framtida filmer. Förhoppningsvis.

I slutet av veckan kom även min mamma hit, vi såg en föreställning på Dramaten och gick på muséer.

Och så fick jag äntligen begrava min gamla mobil (bokstavligt) en gång för alla. Ashes to ashes, dust to dust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar