måndag 10 januari 2011

Gentlemän och trånande flickor

Tillbaka i storstaden igen, efter veckor av planeringar och tillställningar - senast nu i helgen´, vilket jag återkommer om en annan dag.

Här i Stockholm kommer våren smygandes, med varma vindar, hotfulla istappar och monstruösa snöras. Julgranarna har slängts ut och vilar nu i en enorm begravningshög på en gata i mitt kvarter, stackarna.

Kvällen har ägnats åt två brittiska kostymdramer och svenska Drottningoffret. På mitt älskade Svt-play såg jag tredje avsnittet av Desperate Romantics (om konstnärsgruppen Prerafaeliterna) med lätt sexuella anspelningar, så det blev mycket barnsligt fnissande från min sida. Nu ser jag på Ang Lees roande version av Förnuft och Känsla... och ler lite inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar