måndag 17 januari 2011

För jag ser så oskyldig ut

Här sitter jag i mitt mörker, bokstavligt talat.
Det är skönt, lite sådär bekvämt. Ska snart sova, yrsel yrsel yrsel.

En kalloribomb till en liten oskyldig flicka
oj oj!
Idag var jag på Medieinstitutet för lite film-talk. Bland annat bestämdes det att jag ska spela i ett sekelskiftesdrama, eftersom jag ser så oskyldig ut - som min lärare Johan sa. På fredag börjar filmningarna i en villa i typ Nacka, småspännande.

Sedan träffade jag lilla Linn på stan för att ge lite undercover information om allt. Vi tog oss till Odenplan och älskade Ritorno, där jag åt årets första semla (nej nej, jag svullar inte, som min vän, mr Vikt-freak skulle ha trott..)

Och jag är lite, bara lite avundsjuk på ´Linn, som ska på Grammisgalan ikväll, maah!
´
Dagens missöde:
När jag skulle ägna mig åt min nya livsstil - att planka på t-banan, efter Medieinstitutet, på Gärdets station, gick det lite fel.
Jag visste att spärrarna var sådana man kunde öppna på egen hand, med ena benet, och tåget kom precis in på perrongen, jag sprang, sprang. Framme vid spärren, drog jag fram foten och ryckte sedan i spärren för att komma runt den - men - den satt fast. Jag ryckte i den igen. Sedan såg jag försiktigt bort mot kontrollanten som satt i sitt bås och skakade på huvudet åt mig.

Skamset gick jag fram till henne och fick en stämpel i min rese-remsa (ljudet av stämpeln mot min remsa med nästan ofefintligt antal biljetter, skar som en kniv i hjärtat, ...typ)
"Inte bra", sa kontrollanten förebrående (eller något med samma innebörd iallafall).
"Mm...nej"

För jag är ju så oskyldig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar