måndag 24 januari 2011

No creds till en duktig flicka

Hej åhå! Vaknkade tidigt i morse, trött som satan. Kämpade mig upp, för , jag är ju en duktig flicka, åt frukost, klädde på mig, skyndade till bussen.

Duktig flicka men ack ändå
Ash, missade den. Men eftersom jag är en så duktig flicka och var ute i tid, så gjorde det inget att jag tog nästa buss.

Oh är på Universitetet i bra tid, skyndar mot sal D8.
Jag ser direkt att någonting inte stämmer, det finns ingen där, inget bekant ansikte. Kollar modstulet på schemat vid dörren, där det står Lingvistik eller något annat obebripligt.

Ser försiktigt på mitt eget kursschema, där det står... att jag är ledig idag.

Modstulen begav jag mig hemåt, drabbades av trötthet och passivitet. Vilade  och frös i flera timmar.
Tog sedan tag i den stora konsthistoriaboken, läste tills ögonen höll på att trilla ut (nåja, åtminstone kontaktlinserna) och nacken var fast i försvarsposition.

Blev tvungen att ta en rejäl promenad runt Vasastan på kvällen för att jag inte skulle se så döende ut. Kände att jag orkade en hel del ändå. Nu ska jag se Guldbaggegalan och glömma bort allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar