söndag 31 oktober 2010

Låt den rätte komma in (när andra kommer ut)

Det löste sig

Dagsljuset lyser skarpt och smärtsamt i mina trötta ögon, tar på mina krafter och försvagar mig avsevärt. Annat var det i förrgår kväll - i det trygga, vackra, inbjudande mörkret.

Självklart - efter inspiration från True Blood och diverse andra blodsugare under åren, förstod jag plötsligt, förstås - vampyr. Efter många om och men fastnade de två vampyrtänderna med illaluktande lim någorlunda, och jag begav mig till min vän Delphine i fredags. Tillsammans med flera andra av mina kära vänner, spenderade jag kvällen och  natten hos D, på göta källare, på karaokebar på Odenplan och avslutade det hela hemma hos mig vid kl 5. Underbara människor, underbart roligt, underbar Stockholmsnatt!

...och jag tittade hungrigt på människorna på tunnelbanan till söder, åååh för jag var så otroligt blodsugen! Faktiskt.





några av alla, bild av Karin Nyman Pistokoski

karaoke, bild av Karin Nymna Pistokoski






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar