onsdag 27 oktober 2010

Hypokondrikern, Diabetikern & Livet



www.apoteket.se
Okej, det verkar som att de senaste veckornas socker-injektioner har gett upphov till diabetes, säger hypokondrikern nervöst och loggar in på apotekets hemsida för att läsa om de vanligaste symptomen.
Inte bra det här- att jag är hypokondriker och att jag kanske är sjuk.

Annars följde jag ett mycket aktivt schema under dagen och missade bara några få punker på min lista (de allra viktigaste). Svimmade nästan vid x antal tillfällen och höll på att kräkas vid varje gatuhörn, men förutom det var allt frid och fröjd.

Rös till av obehag i en second hand affär vid Odenplan då en kvinna stod nära mig och nynnade med mörk stämma. Varför nynnar man? undrar jag. Sådär bara, liksom? Rädd för den pinsamma tystnaden? Måste vara det. När man som lyssnare inte ens kan urskilja vad det är för melodi, känns det ju helt meningslöst - ännu värre om det inte ens är någon speciell melodi´.... oooh jag klarar bara inte av det.

Nähä, tänker du frånvarande och loggar in på apotekets hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar