tisdag 26 oktober 2010

"Jag skulle vilja se ditt blod... se hela ditt kön simma okring i en sjö som den där!"

Det är förstås en idé. Och jag har ju faktiskt ännu inte kommit fram till vad jag ska klä ut mig till för att främja det falnande konsumptionssamhället på konsumptionssamhällets årliga festdag, Halloween. Och med tanke på att Fröken Julie faktiskt måste betraktas som nästan skrämmande barbarisk och kanibalistisk - och vilket brådmoget ordförråd kvinnan har också - skulle man kunna - jag säger, skulle man kunna - klä ut sig till henne. En prostituerad, lättlädd Fröken Julie - tänk 1800-talsklänning i kortkort . (Nu finns det säkert några litteraturanalytiker som skulle påstå att hon faktiskt i verkligheten är prostituerad i sin relation gentemot slusken Jean, men snälla, nu ska vi inte vara objektiva här) Ah, men lyssna bara på det här:

"Jag skulle vilja se ditt blod, din hjärna på en träkubbe. Jag skulle vilja se hela ditt kön simma omkring i en sjö, som den där. Jag tror jag skulle kunna dricka ur din huvudskål, jag skulle vilja bada mina fötter i din bröstkorg, och äta ditt hjärta - helstekt!"
"Jag skulle vlja se ditt blod!"

Hur Halloween är inte det på en skala? Jag kan gå runt i min 1800-tals kortkort-klänning med en min, ett ansiktsuttryck som uttrycker just de orden...hm hur nu en sådan min ser ut...? Måste ställa mig framför spegeln och öva!

Känner att jag måste dra till Malmskillnadsgatan för att hämta lite inspiration också!!

Annars - ja gud ja - vad händer idag? Sömnkoman slog till idag igen och jag vaknade fleera timmar senare än beräknat.
Men jaså, vad intressant, tänker du sarkastiskt och fortsätter äta din lunch.
Jo men det är väl en sådan där ta-tag-i-ditt-liv-dag idag, kanske.
Kul för dig, tänker du oengagerat och fortsätter jobba.

Om inte annat kan jag gå ut i solen och upp på stan och öva på mina ansiktsuttryck à la Fröken Julie.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar