söndag 24 oktober 2010

Det här är ingen jävla modeblogg

... och ingen matblogg, hälsoblogg, mammablogg, kändisblogg, porrblogg, inredningsblogg, eller nördblogg heller.

Egentligen gillar jag inte bloggar. Bloggar är som färskvaror - som mamma säger om kantareller - bloggar ska avnjutas i måttliga mängder, precis som chokladtryffel, alkohol och sex. Jag har aldrig följt en enda blogg under hela den här hysterin, men vissa skriver bra, ja. Egentligen förstår jag inte grejen med bloggande - jag menar - om jag skulle publicera mina gamla dagböcker här istället - skulle Blondinbella framstå som en mysig sagotant och alla bloggar som barnböcker för treåringar. Och Blog Awards måste vara decenniets onödigaste påfund, gäsp!

Men visst.

Det regnar idag - ser du det? Det är kallt, ja, oj visst är det? Och vet du ? ooh, jag stannade hemma idag, gjorde absolut ingenting, oj oj oj. Det gjorde säkert inte du heller, nej nej nej. Jag kan lika gärna skriva en blogg om dig istället, våra liv ser säkert ganska lika ut, va va va?

Ja ja... halvligger iallafall här i en lägenhet sprängfylld med choklad. Vet inte hur jag ska ta mig ut imorgon. Jorå, har fått choklad liksom öst över mig under den gångna veckan, det är lite oroväckande med tanke på att man kanske borde hålla sig till Atkins som alla andra.
På tal om att inte göra som alla andra, så drog jag ut på stan igår för att tröstshoppa. Vet inte varför jag behövde trösta mig men jag intalade mig själv att det var en bra ursäkt för att spendera pengar, varför jag nu skulle göra det - det visste jag inte heller. Hur som helst hittade jag två fula klänningar i en second handaffär som jag nu ska massakrera - nej man får inte lämna tillbaka dem och nej, jag provade dem inte i affären. Förresten blev jag avbruten i min allmänna beslutsångest, eftersom brandlarmet gick och alla var tvungna att utrymma butiken - men det är en helt annan historia, och inte min att berätta.

Varför skriver jag nu en blogg då undrar du förstås? Jag som hånar alltihop i varje stavelse? Jo... (Jag ler skälmskt inombords, skakar på huvudet och svarar allvarligt men bestämt) : det finns vissa, som tror sig ha en uppfattning om mig, en uppfattning som dessvärre är felaktig och otroligt irriterande. Det vill jag ändra på, här och nu - direkt.

Nu ska jag återvända till verkligheten, dricka en kopp varm choklad och klippa sönder och sy om de missbildade klänningarma. Ta det försiktigt där ute så hörs vi igen när det slutat regna. Cheers!

2 kommentarer:

  1. Haha ser fram emot att följa din blogg Isabel!

    SvaraRadera
  2. tackar! jag och min blogg behöver allt stöd vi kan få! hahah

    SvaraRadera