torsdag 28 oktober 2010

Min dotter

Hon var väldigt försigkommen och vuxen för sin ålder, redan som nyfödd. Hon förstod sig redan då på roliga skämt och skrattade glatt åt dem, med sitt klingande, jollrande skratt. Jag badade henne i en uppblåsbar barnbassäng första dagen i hennes liv och förundrades över att hon inte såg ut som en liten bebis i kroppen, utan mer som en 2-åring.  Min vackra lilla dotter, så fin och perfekt ändå.
Sedan förvandlades hon till en smulpaj och vittrade sönder.

Det ingår i alla kvinnors medfödda modersinstinkt, att drömma att vi får barn - det ligger i vår natur, även om själva mödraskapet antagligen inte alls är aktuellt för tillfället, vill vi känna att vi skulle kunna vara bra mödrar iallafall, tror jag - är ju inte någon analytiker, precis. Själv försökte jag bända ihop min smulpajsdotter så att hon skulle bli normal igen, kommer dock inte ihåg hur det hela slutade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar