söndag 14 augusti 2011

Filmen - dag 6-9 - Porrtidningar & festscener

Ojoj. Har verkligen inte hunnit/orkat uppdatera här under den senaste veckan. Så fort filmningen väl drog igång har det inte funnits en ledig stund! Dagarna har varit långa, börjat tidigt på morgonen och slutat sent på kvällen. Vi har slitit som djur, jobbat hårt och varit aktiva till 101 %. All cred till alla begåvade människor i produktionen, åter igen. De är så otroligt bra. Kan avslöja att jag sett en del av grovmaterialet redan, och jag ryser, får gåshud - allt är så otroligt snyggt!!

I tisdags och onsdags filmade vi på fina Elfsviks gård - en vacker plats med gammal, speciell interiör. Förutsättningarna för ett snyggt resultat var alltså självklara. Där fick vi praktikanter hjälpa till med allt från rekvisita, ta hand om statister, bygga upp scener och vid ett tillfälle fick jag hjälpa till att sminka en av huvudrollerna. Vi turades även om att med avsmak i blicken, klippa ut små bilder ur porrtidningar, som skulle användas i en scen. Den enda som tittade intresserat i dem var den 70-åriga kvinna som spelade en roll i filmen.

På slutet av onsdagen svimmade jag nästan, jag mådde väldigt illa, mina armar och ben domnade bort och jag blev tvungen att åka hem.

Elfsviks gård


Det fina Biblioteket

Porrtidningar

Utsikten

I Torsdags och fredags filmade vi i en trädgård vid en vacker villa i Brevik, Lidingö. Där gjorde vi främst festscener och vi praktikanter, fick i brist på statister under fredagen, dra på oss pastellblommiga 90-talsklänningar och agera festfolk. Jag har sammanlagt varit statister tre gånger under filmens gång nu, och säkert kommer jag få ett eget youtube-klipp med alla mina statistscener, och kommer bli Hon, statisten, som är statist hela tiden.
Vi hade två trevliga dagar i sensommarvärmen/kylan i en gullig familjs trädgård, med en supersöt Jack Russel-hund som fick figurera flera gånger i filmen.

Nästa vecka fortsätter vi att kämpa vidare. Det kommer bli grymt!

Anton, Oskar, Anna & Vincent


Vi blev fascinerade av monitorn




Vi fikar mycket

Andreas & Henrietta


Vi var statister...

Filmfolk i arbete


Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar