måndag 8 augusti 2011

Filmen - dag 5 - inspelningsstart & studentutspring!

Vågar man säga att en dag har varit underbart rolig och att man tycker att mycket som händer i livet är otroligt fint?

Just nu vågar jag nog säga det. För idag var det så, just nu är det så - det mesta iallafall. Idag var första inspelningsdag på Lidingö, och det var riktigt riktigt kul och innehållsrikt. Min dag innebar att organisera fika för en stor skara kaffegalna statister med blodsockerfall, dela ut rekvisita till statister, och fixa massor, massor. Vid ett tillfälle kastade plötsligt statistansvarige Andreas in mig i bild och skrek: "Isabel, GÅ, gå rakt fram genom bilden!" Blev lite random att jag skulle gå genom alla festklädda studenter och familjer med min sorgesvarta klänning utan att göra någonting. Lite malplacerat kanske, men första statistuppdraget i filmen klart, check!

Har träffat massor av begåvade, trevliga och ödmjuka människor, både skådespelare, film-crew och statister. Solen sken på oss och det var som att uppleva studenten än en gång, feststämning och glada miner, blommor, studenplakat... Imorgon - nya scener!! Puss!

Studentutspring!

Anna & Vincent


Ena huvudpersonen pratar med "Isabels" mamma


Brorsönerna var på plats som statister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar