torsdag 4 augusti 2011

Filmen - dag 3 - Banderoll "Student 1994"

När jag vaknade i morse mådde jag illa och det följde med mig till jobbet. Men två timmar ute i absolut stekande sol och sommarhetta, höjde både humöret och gjorde mig friskare. Dagens uppgift  prio nummer ett, var skapandet av en 5 meter lång banderoll med texten: "Student 1994".

Jag hade ett kort bord uppställt på en liten gräsplätt vid trottoaren och vägen, det enorma tygstycket utfläkt på bordet och en liten färgburk som även fungerade som stöd mot den kraftiga sommarbrisen, som ville ta med banderollen flera gånger under förmiddagen. Mycket kladd, kan jag avslöja.

Folk som passerade på trottoaren och vägen stirrade förvirrat på mig och mitt bord. Jag insåg att jag, då jag satt ner på parkbänken bakom bordet, att jag såg ut som om jag sålde någonting, hade loppis - men sålde vad? Mig själv, maybe?

Några vågade stanna till och fråga vad i Guds namn det var som pågick på lilla Lidingö, så jag gjorde reklam för filmen och slussade dem upp till statist-ansvarige Andreas, som gav dem statistuppdrag på måndag! Känner mig stolt!

Efter att ha kämpat mot vinden i några timmar, var banderollen klar. Här är bilder från arbetets gång. Puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar