söndag 7 augusti 2011

Filmen - dag 4 - Rekvisita-shopping & personalmöte

Gosh, vilken galen helg! Skulle ha skrivit i bloggen redan i fredags, men MYCKET kom emellan. Efter jobbet i fredags, var jag och min vän Patrik på Pride, backstage och på Café Opera. Det slutade med showen Mr Gay Sweden på cafét och jag sökte förgäves med blicken hela kvällen  efter straighta killar :) Men det var jättetrevligt ändå!

Igår hade jag tänkt sova hela dagen, men lockades ändå ut på promenad av min vän Johannes, och efter ett tag träffade vi på två andra killkompisar och drog till det mysiga Mosaik. Dit anslöt sig även några tjejer från Konstvetenskaps-kursen senare på kvällen. Det hela "slutade" med att ett dussintal fler personer anslöt sig vid Odenplan mot klockan 23 och vi delades upp i två rave-partyläger. Mitt "team" åkte till en skog vid Kaknästornet. Min visit där blev dock ganska kortvarig, eftersom jag, när jag gick över en äng mot skogen där festen hölls, plötsligt kände en omänsklig smärta i ena låret. Med ens fick jag för mig att någon fimpat på lilla mig, eller att glöd från någon icke-existerande brasa hamnat på mig. I värsta fall, att någon stuckit in en knarkspruta i mitt lår. Men mina strumpbyxor var hela - så summan av kardemumman blev konstaterandet att jag måste ha blivit stungen av en geting - mitt i natten, i beckmörker. Sådant händer bara mig.

Så, jag drog hem en timme senare, utmattad, med ett smärtande lår och överbelastad hjärna. Somnade nästan direkt och drömde många hemska mardrömmar, mardrömmar som kändes overkligt verkliga.
(Ni vet, som när man inser att man egentligen inte drömmer...)

Så, filmjobbet i fredags, då. Först åkte jag med min arbetsgivare, scenografen, till systemet för att inhandla en mängd alkohol som ska användas som rekvisita i filmen. Killen i kassan trodde säkert att vi skulle ha ett eget rave-party, och bad mig storögd visa mitt leg,  vilket jag leende lämnade fram och lät honom tro vad han ville. Därefter fixade vi lite andra småsaker och åkte tillbaka till The Office.

Klockan tre hade vi ett stormöte med alla i teamet bakom kameran. Det var kul att få träffa alla duktiga kostymörer, sminkare, filmare, ljudtekniker + regissören, producenten och manusförfattaren (som jag redan träffat varje dag i veckan nu). Vi bjöds på skumpa och hallontårta, manusförfattaren, Gabriel, höll ett pep-talk inför alla och vi tog del av planeringen + inspelningsschemat. Imorgon, måndag, drar vi igång och det kommer bli GRYMT. Nu köööör vi!!!!

På systemet

Möte

Fika och skumpa

Manusförfattaren talar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar