torsdag 24 februari 2011

Bokrea & Feberyra

Jag är så svag.

Förkylningen har satt sina spår, vilket resulterar bland annat i att jag lätt faller omkull. Eller ja, kanske snarare att jag i ena stunden står rakt och ser mig själv i spegeln, och i den andra att jag plötligt är påväg med huvudet rakt mot kakelväggen på vänster sida. Hoppsan, är det enda jag hinner tänka.

Så, igår förmiddag, tog jag ändå mitt trötta, sjuka jag på en färd till Akademibokhandeln, där jag och Karin armbågade oss fram och ryckte och slet i de böcker vi ville ha. Krig utbröt mellan oss och övriga kunder.

Nej, så var det inte riktigt. Det var lugnt, skrämmande lugnt, och jag kunde ta små pauser, sjunka ner på diverse bänkar/stolar och trycka handflatan mot min febriga panna.

Jag hittade en kokbok av Leila Lindholm, en liten bok om Pre-Rafaeliterna och en bok till mamma. Vi for iväg efter några timmar och lunchade med några vänner i Kungshallen. Sedan fick jag lock för öronen...

Karin hittade en bok...

...och jag också

Här är dock boken man borde ha köpt men inte köpte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar