tisdag 1 mars 2011

Kåt på livet

Just nu, ja just precis nu, känns allting bara... jättebra.

Efter en långvarig förkylning orsakad av ett nästintill incestiöst förhållande med min nya kära Iphone, har jag hämtat upp mig igen och vaknade för en gångs skull inte med olycksbådande rethosta imorse. Jag klämde in kroppen i en kroppsstrumpa, aka min svarta kjol, snörde de nedgångna kängorna och begav mig till stan för att träffa Karin.

Egentligen var det tänkt att jag skulle lämna tillbaka den där kokboken av Leila Lindholm som jag köpt på rean, eftersom jag kom till insikt att jag aldrig någonsin skulle baka hennes cupcakes eller den där "extra söta brownien", på riktigt. Kvinnan har tyvärr inte insett begreppet Less is more, så varför ska jag gå i fördärvet på grund av det?

Fick behålla boken, dock. Inget öppet köp på rean. Suck.

Därefter hängde vi i Gamla Stan och jag tryckte i mig en heel bit morotskaka: smula för smula, kokosflinga för kokosflinga.
Njöt av det nya livet, där jag kan trycka i mig en bit morotskaka utan att bry mig om någon säger att jag kanske inte "borde det" eftersom kakor i sig "inte är särskilt nyttig"... In your face, viktfreak!

Sedan inträffade följande, vilket också avslöjade mitt goda humör:
  • Jag var SÅ nära att köpa en Konika Minolta anno typ 60-talet, i en secondhand-affär, för 450 kr. Ville inte lämna den ensam... Ska tänka över saken till imorgon. 
  • Jag tänkte seriöst köpa en nallebjörn till mig själv i en Nallebjörns-affär. Karin hejade på. Men jag tog mitt förnuft till fånga när jag såg prislapparna.
  • Jag bryr mig inte om att jag fryser ute i kylan. Det finns värme någonstans och dit är jag påväg. "Det är vägen som gör mödan värd".
  • Jag botaniserade ivrigt bland kängsortimentet i en second hand-affär på Västmannagatan. Köpte ett par som ville följa med mig hem.
  • Gick in i en annan second hand-affär bredvid och tyckte allt och alla var så vackra. Hittade dock ingenting.
  • Vill äta gott, göra roliga saker, ja, till och med plugga. Tänker: allt ordnar sig.
Tack Karin för allt idag! Nu får vi hoppas på att det verkligen gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar