onsdag 1 december 2010

Folket hostar och svär

Alla är sjuka.
 Verkar det som.
Dirty talk
 Är det inte vanlig influensa så är det fågelinfluensa, är det inte fågelinfluensa så är det svininfluensa och är det inte svininfluensa så är det någon annan form av influensa. Eller depression.
 Jag är hur som helst inte sjuk. Än.
 Igår satt jag på ett tåg, och helt seriöst så  hostade genomsnittet av mina medpassagerare i vagnen. Själv satt jag inklämd mellan en kvinna som hostade slem och en man som, ja, gjorde något liknande.

Medan jag satt där och såg ut över det frostklädda landskapet och var inne i mina små tankar, hörde jag plöstligt den hostande mannen bakom mig, inte hosta, men uttrycka ett litet: Fan!, Därefter, någon minut senare, kom det ännu ett: Fan! och sedan ytterligare ett. En stund senare kom: Helvete! i viskande form. Ännu någon minut senare kom: Helvetes jävla skit eller Jävla helvete!  Han satt och mumlade sina svordomar för sig själv i minst en timme, och jag satt  på raden framför honom och försökte till det yttersta att hålla mig för skratt (det var svårt!)

Än så länge har alltså jag bibehållt både min hälsa och min förmåga att inte missbruka svordomar, skönt. Jag lider väl av någonting annat i stället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar