fredag 31 december 2010

Inte utan mina jul-trosor

Nej nej  - här har det inte varit skrivet på länge. Decemberstressen har gjort mig tvungen att "avfokusera" på min lilla blogg, men visst har jag tänkt på den ibland.
Efter julmys i både Sthlm & Örebro med nya och gamla vänner och väninnor, efter bombdåd och personliga nederlag, efter Bukowski-auktioner och jobbcoaching-möten, styrde jag mina små steg tillbaka till Örebro för traditionsenligt julfirande.

Men Julen blev kanske inte helt lyckad, trots allt, åtminstone inte när det gäller mina personliga åtaganden:

24 december 2010
  • 08:29 Vattnet i köket fungerar inte, pga ispropp. Svårt att diska och så vidare, inte jättekul.
  • 08:30 Julfrukost
  • 11:16 Sitter mitt i all stress i minst en halvtimme med en egenblandad cd till mamma, som visar sig vara en DVD-skiva och som alltså inte kan spelas upp på vanliga cd-spelare (uppenbarligen inte, nej) Efter många om och men hade jag till slut ändå köpt fel slags skivor tack vare Clas Ohlsons inkompetenta prao-elev.
  • 14:00 Jullunch
  • 15:00 Kalle Anka (lite sådär sporadiskt, tvångsmässigt, uttråkat)
    • 17:44 Hade gjort en så god liten kladdkaka, oja. Gjorde en vit chokladglasyr till den också, jo jo, som aldrig ALDRIG ville så mycket som stelna en aning. Satte in den i kylen, frysen, gjord
      e allt, men icke. Resultatet - en kladdkaka med vit chokladsås - som rann ut över kakan, på mig, på golvet etc etc...
    • 18:30 Paketöppning med släktingarna
    • 20:01 Släktingarna har gått hem. Jag får äntligen slappnat av, knäppt upp en knapp i halslinningen på den lite vita chokladsåskladdiga kläningen, planerar trött för nästa omgång paketöppning inom någon minut, och ger mig själv en välbehövlig energikick med hjälp av chokladpraliner från dyrbar strut. Sätter tänderna i en pralin och tuggar bestämt och desperat. Biter mig själv hårt, mycket hårt, i tungan, skriker till, börjar gråta, gråter, gråter, gråter - av utmattning och av smärta. Det kändes som om jag bildligt hade fått tungan avskuren. Mysigt.
    • 01:00 Hemma, sova, sova, sova - julångest, vitchokladsåsig, avskuren tunga-smärta.  
    • 
      Granen som jag fixade på egen hand
      - Ett personligt åtagande jag lyckades med
      

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar