torsdag 5 maj 2011

Slussen oj oj

Frysfixaren skulle kommit hit vid kl 10 och laga frysen, så jag gick yrvaket upp vid tio, gjorde mig iordning och höll på att falla ihop av utmattning. Men frysfixaren kom inte klockan 10, så jag lade mig i sängen igen, och väntade och väntade. Ville helst av allt bara sova.
Men så kom han iallafall halv tolv och jag var tvungen att vakna till.

Därefter tog jag mig till Slussen, för att, tillsammans med Miriam från min klass, titta på det slutgiltiga förlaget för nya Slussen. Till en början såg det inte så farligt ut, men vid en mer noggran översyn chockerades man plötsligt av enorma glasbyggnader (som förstör utsikten!!) och oförståeligt branta trappavsatser mot vattnet (varför man nu skulle våga gå nedför dem, liksom). Att man har placerat ut caféer och köpcentrum under den trafikerade bron är konstigt och jag frågade mig ständigt under visningen: "Vem kommer hänga här??"


Vem kommer hänga här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar