måndag 2 maj 2011

Jag mår illa

Allt är skevt, konstigt. Det känns som om ärlighet och medmänsklighet är en bristvara på marknaden.

Mamma blev lurad av ett obehagligt, skenexisterande företag som nu kräver henne på pengar och en av mina
kompisar måste böta 1200 kronor till SL, trots att han köpt biljett.

Release me
I Vasaparken i eftermiddags såg jag en haltande duva, vars ena klo var skadad. Jag stannade upp, men ingen annan verkade bry sig. Jag visste inte vad jag skulle kunna göra, i och med att den inte verkade ha synbart problem att flyga. Tankarna rusade runt i huvudet på mig, och det slutade med att jag bara gick därifrån, med smärtande hjärta. Gjorde jag fel? Är jag en dålig människa?

Jag mår illa, ofta. Igår tillexempel, när jag sprang ett tag i Hagaparken, stannade jag upp och tog mig för magen. Det kändes som om jag skulle kräkas. Att ta sig tillbaka hem tycktes som en omöjlighet, men jag lyckades med nöd och näppe ändå. Och likadant idag, på stan. Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar