söndag 1 maj 2011

Karin + Persbrandt = sant


Karin älskar Mikael Persbrandt.
Han är liksom mannen hon jämför alla andra killar med och svaret på meningen med livet . Karin har sett alla Beck-filmer och kommer troligtvis bli den som skriver hans biografi.


The Man
Som tidigare nämnts har både jag och Karin en viss fascination för Stockholms alla celebriteter och vi brukar båda vara duktiga på att se dessa personer när vi går runt på stan:

  "Titta, där är hon!" "Där går ju han!" "Nyss såg jag Agneta Sjödin på Nacka Forum!" "När jag fikade på Ritorno satt Peter Magnusson där och skrev!" "Nämen, titta där!" "Oj, Karin kolla åt höger NU!" "Shit!"
etcetera etcetera...
  Vi har en förmåga att se b-kändisar lite här och var när vi är tillsammans.

Igår träffades jag och Karin på Centralen precis innan hon tog tåget till Uppsala. Jag följde med henne på tåget för att hjälpa till att leta efter en sittplats. Vi valde ut en random vagn och gick upp in i dess trånga förmak - precis som en glasögonprydd och prydligt klädd man trängde sig ut. Jag blinkade förvånat till och stirrade in i hans klarblå ögon. Han ropade med sin mörka röst till mannen som han precis lämnat i vagnen:
  "Jag hör av mig sen!"¨

Sekunderna tycktes som en evighet och jag undrade om Karin skulle svimma där hon stod framför mig, medan mannen tog sig ut ur vagnen samtidigt som våra kroppar snuddade vid varandra.
Men Karin var iskall. Hon gick in i vagnen utan att röra en min och när vi kommit en bit bort, väste jag upprymt:
  "SÅG DU?!"
  Karin vände sig förvirrat om
  "Vadå?"
  "Men där?!"
  "Vadå?" Nu såg hon riktigt orolig ut.
  Jag spärrade upp ögonen och behärskade mig för att inte le som en idiot.
  "PERSBRANDT!"

Karin trodde mig inte först. Hon hade ju inte tittat upp på mannen som tog sig ut ur vagnen när vi klev på. Hon förnekade och påstod att hade det varit Persbrandt skulle hon ju i så fall ha sett det. Men hon blev mer och mer osäker, och när jag hade lämnat henne för att åka hem till Vasastan skickade hon följande sms: :'(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar