onsdag 8 juni 2011

Don't kill the messenger

Ooopsi, här har det ju varit dött på sista tiden. Jojo, mycket med skolan, mycket med allt:.. men nu är det lov! Nu är jag fri och kan blogga hela tiden! ... Not.

Av alla saker jag tänkt på sista tiden så är ändå bland det mest absurda det faktum att min väninna Eve alltid råkar skicka sms till min hemtelefon. Så, som idag, ringde telefonen och jag rusade fram för att svara. Hade egentligen inte tid att prata, trodde det var mmamma som ringde så jag svarade med ett mycket irriterat:

- Jaa hallå??!
Det var först tyst i andra änden, sedan sa plötsligt en mekanisk kvinnoröst:
- Hej! Du har fått ett sms som du nu ska få uppläst för dig.
Den mekaniska rösten gjorde en ganska lång konstpaus och fortsatte hackigt (med betoning på fel ord):
- "Har du sex nu igen?"

Eve brukar skämta sådär, och hon brukar också skicka sms till min hemtelefon, som sagt. Så jag är van.

Men det är alltid ändå lika olustigt när en okänd, automatisk kvinnoröst läser upp ett personligt meddelande. Har fått höra allt från "Gumsan, ring mig" till "Hej, jag är magsjuk och kan inte prata nu".

Hon har blivit en del av vår vänskap, den där kvinnan. Den tredje musketören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar